CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Class
Adik Cerdik

Date
26 Mac 2009

Time
9.00 – 9.30 AM

Number of students
20 students

Component
English Language

Theme
Fruits

Topic
My Favorite Fruits

Content
1.3 Listen to and understand meanings of simple words

Learning outcome (curriculum)
1.3.2 Listen to words said aloud and match pictures

Learning outcome (slot/ activities)
At the end of the lesson, children should be able to:
a) mention the word of ‘banana’ and match the word to
the picture.
b) mention the word of ‘papaya’ and match the word to
the picture.
c) mention the word of ‘watermelon’ and match the word
the picture.

Student’s Prior Knowledge
Children had recognized the letters

Instructional tools
a) Blog
b) Video
c) Pictures (banana, papaya, watermelon)


Set Induction (5 minutes)

1. The teacher shows a ‘banana’ video to the children.
2. The teacher asks the children “What is the name of the fruit
in the video?”.
3. The teacher asks a child to click at the gift box.
4. The teacher asks the children some questions:
a) What is this?
b) What is the color of this fruit?
c) How is the taste of this fruit?
5. The teacher says to the children that they want to play with
the fruits today.

Step 1: Name of the fruits (8 minutes)

1. The teacher shows the picture’s of the banana and then the
word of the banana.
2. The teacher mention the word’s of the banana and the
children repeat the word.
3. Repeat the step 1 and 2 with the other fruits; papaya and
watermelon.

Step 2: Match (6 minutes)

1. The teacher asks the children to choose the correct answer
for the each of the picture.

Step 3: Play a game (6 minutes)

1. The teacher asks the children to play the fruit’s game.

Closure (5 minutes)

1. The teacher asks some question to the children.
a. What had you done today?
b. What are the name of the fruits that we had learnt today?
2. The teacher asks the children to sing the ‘Banana’s Song’
together.



Monday, January 12, 2009

Peranan Ibu Bapa

Dalam memperkatakan pendidikan awal dari perspektif Islam, Al-Ghazali berpendapat: Kanak-kanak merupakan amanah dan tanggungjawab orang tuanya, jiwanya suci murni merupakan permata mahal yang bersahaja dan bebas dari ukiran dan gambaran dan ia boleh menerima setiap ukiran dan cenderung kepada apa yang dicenderungkan kepadanya". (Al-Ghazali, 1296H, Dalam Hasan Langgulung, 1979)

Rousseau menjelaskan: "Pentingnya masa kanak-kanak di mana peribadi kanak-kanak terbentuk dan pengaruhnya besar sekali pada kehidupan selanjutnya, yakni masa dewasa dan masa tua, hal-hal pertamalah yang patut dipelihara, sebab kanak-kanak pada asalnya diciptakan siap untuk menerima baik atau buruk. Hanya orang tuanyalah yang mencenderungkan kepada salah satu diantaranya"

(Rousseau, 1762. Dalam Hasan Langgulung, 1979)


Pendapat ini hampir serupa dengan maksud sebuah hadis yang bermaksud bahawa, "Kanak-kanak dilahirkan dengan fitrah (suci), hanya orang tuanya yang menjadikannya Majusi, Yahudi atau Nasrani" (Ash-Shiddieqy, 1969).

Persoalannya sekarang adakah ibu bapa mempunyai kebolehan, pengetahuan dan keupayaan dari segi masa dan tenaga untuk menangani segala bentuk masalah dan fenomena yang muncul dalam sistem sosio-ekonomi masyarakat sekarang? Ibu bapa sebagai orang yang bertanggungjawab mendidik dan memimpin anak-anak, mungkin menghadapi masalah dalam melaksanakan peranan mereka dengan sempurna kerana terdesak oleh hambatan hidup, contohnya ibu juga terpaksa bekerja di luar rumah.

0 comments: